..Overlijden medeparochiaan
Ben Houtkamp

Op 5 mei ontvingen wij het droevige bericht van het overlijden van Ben Houtkamp, weduwnaar van Hennie.

Een bekende Nesser is van ons heengegaan, de schilder van ons dorp die zijn sporen in dit beroep meer dan verdiend heeft.

Bij Ben zagen we nog Ouderwets Vakmanschap, waar we tegenwoordig vaak naar snakken. Met zijn vaardige handen en zijn rijke ervaring heeft hij in de kerk en pastorie een aantal ruimtes in oude luister hersteld. Bij entree in de kerk valt je oog meteen op het fraai geschilderde hekwerk bij de doopkapel. Monnikenwerk heeft Ben daar verricht om elke krul en draaiing van het smeedwerk precies en van de juiste kleur te voorzien! Ook in de pastorie zijn vele huzarenstukjes van Ben terug te vinden. De pastoorskamer met de maatwerk boekenkast en luiken kreeg door het strakke schilderwerk weer de allure die daarbij past. En de oude keuken werd door zijn toedoen weer een plek die getoond mag worden. Daar maakt de stichting Vrienden van de Urbanuskerk dankbaar gebruik van tijdens Monumentendag.

Met de jaren gingen zijn vermogens achteruit. Maar nog steeds leverde hij een bijdrage aan het onderhoud van de kerkgoederen. Zo kregen lastig te poetsen kandelaren door hem weer nieuwe glans.

De laatste maanden was het helaas niet meer mogelijk om zelfstandig te wonen en daarom vertrok Ben uit ons dorp en woonde hij in het verzorgingshuis Rosenholm te Aalsmeer. Daar overleed hij op 05 mei jl.

Ben is overgebracht naar de St.Urbanuskerk, alwaar geen bezoek. De uitvaartplechtigheid zal in besloten kring plaatsvinden op woensdag 12 mei om 10.00uur in zijn vertrouwde St.Urbanus. Na de dienst zal er buiten een erehaag worden gevormd om aan Ben de laatste eer te bewijzen. Het gezin van Ben zal hem aansluitend naar het crematorium begeleiden. Voor verdere bijzonderheden: zie de rouwcirculaire hier onder.

We wensen familie, vrienden en allen die hem nu moeten missen heel veel sterkte bij het dragen van dit verlies.